Wordt de slimme tuin het nieuwe omzetgoud?

Wordt de slimme tuin het nieuwe omzetgoud?

Steeds meer Nederlanders, inmiddels 62%, zijn bekend met Smart Home. Dat is een verdubbeling sinds 2015. Ruim twee derde van deze groep bezit tenminste één slim apparaat. Deze toegenomen populariteit heeft vooral een relatie met gebruik in huis, terwijl de ontwikkeling niet meteen valt te herleiden naar slimme apparaten buitenshuis. Verschillende zegsmensen in de handel zijn er echter van overtuigd dat er wel degelijk nieuwe omzetkansen in het verschiet liggen.

Onderzoeksbureau GfK houdt de smart home-ontwikkelingen
in samenwerking met de Smart Home Society nauwlettend in de gaten. Op basis van uitgebreid onderzoek verschijnt er jaarlijks een Smart Home Monitor, waarvan de laatste editie op
5 september vorig jaar werd gepubliceerd. Wat daarin onder andere staat te lezen, is dat consumenten die bekend zijn met Smart Home gemiddeld vier apparaten bezitten. Veelal (42%) gaat het dan om een slimme televisie.

Energie-oplossingen
Wat niettemin eveneens in trek raakt, zijn slimme oplossingen om het huisklimaat beter te kunnen beheren, zoals een Smart Thermostaat of een Smart Energiemeter. Ook dat is

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief